Pengenalan Blog Bestnya Arduino

Assalamualaikum



Penulis blog ini terdiri daripada En Amir Bin Abu Bakar dan En Faizal Bin Mohamad Twon Tawi yang sedang bertugas di Politeknik Seberang Perai.


Kami bukan orang yang pakar dalam Arduino tetapi sekadar berkongsi apa yang tahu kerana segala pengetahuan adalah milik Allah.

Budak baru belajar
Budak baru belajar


Oleh kerana zaman teknologi yang canggih di Malaysia sekarang ini, hampir semua peringkat umur sudah terdedah dengan Arduino.


Kalau dahulu, projek elektronik yang melibatkan penggunaan pengendali mikro hanya digunakan di peringkat pengajian tinggi.


Namun kini, anda boleh lihat di sekolah-sekolah menengah mahupun rendah sudah ramai cikgu-cikgu dan murid-murid sudah terdedah dengan penggunaan pengendali mikro dalam projek sekolah mereka.


Oleh yang demikian, blog ini dihasilkan untuk berkongsi dengan anda semua bagaimana mengahsilkan projek-projek yang mudah dan menarik menggunakan pengendali mikro atau microcontroller Arduino.


Semoga, maklumat-maklumat yang dikongsikan di sini dapat membantu anda yang berhasrat untuk belajar menggunakan pengendali mikro Arduino.


Sebarang komen membina di blog ini amat dialu-alukan agar kita sama-sama dapat berkongsi maklumat bersama.


Sharing is caring

Comments

Post a Comment